Stel je voor: een stad gevangen in smog, claxonnerende auto’s, en parkeerplaatsen die een zeldzaam goed zijn. Deze realiteit is voor veel steden wereldwijd herkenbaar en het resultaat van lineaire vervoersmodellen: produceren, gebruiken en weggooien. Deze aanpak veroorzaakt milieuproblemen, economische…
Lees verderSteeds toenemende verkeerscongestie in steden leidt tot miljarden euro’s aan economische verliezen per jaar (**voeg statistiek toe**). De negatieve impact op het milieu is eveneens aanzienlijk, met een stijging van de CO2-uitstoot en luchtvervuiling (**voeg statistiek toe**). Flexibele autodeelmodellen bieden…
Lees verderLange wachtrijen bij ticketbalies kosten het openbaar vervoer dagelijks kostbare tijd en geld. Schattingen wijzen uit dat reizigers gemiddeld 3-5 minuten kwijt zijn aan het aanschaffen van een fysiek ticket, wat resulteert in een totaal verlies van [vul hier een…
Lees verderSteeds meer steden over de hele wereld erkennen de waarde van de fiets als een duurzaam en efficiënt vervoersmiddel. Het fietsgebruik is de afgelopen 5 jaar met gemiddeld 25% gestegen in grote Europese steden, aangewakkerd door een groeiende bewustzijn van…
Lees verderSteeds meer steden kampen met congestie, luchtvervuiling en een gebrek aan parkeergelegenheid. Zelfbedieningsfietsen (SBF), ook wel bekend als deel-fietsen of dockless bikes, worden gezien als een potentiële oplossing voor deze uitdagingen. Maar is deze populaire vorm van micromobiliteit werkelijk zo…
Lees verderDe wereldwijde groei van micro-mobiliteit is explosief. Miljoenen mensen gebruiken dagelijks elektrische fietsen (e-bikes), elektrische scooters (e-scooters), e-skateboards en andere lichtgewicht voertuigen voor korte afstanden. Steden over de hele wereld erkennen de potentie van deze duurzame transportmiddelen om files te…
Lees verderSteeds meer steden investeren in fietsvriendelijk beleid om de negatieve effecten van autoverkeer tegen te gaan. De voordelen van fietsen voor het milieu, de volksgezondheid en de verkeerscongestie zijn onmiskenbaar. In [Jaar] bedroeg het aantal fietsers in Nederlandse steden gemiddeld…
Lees verderDe toenemende urbanisatie en de druk op onze stedelijke infrastructuur dwingen ons na te denken over nieuwe, duurzame vervoersoplossingen. Gedeelde mobiliteit, een concept dat zich snel ontwikkelt, biedt een veelbelovend alternatief voor traditioneel autobezit en openbaar vervoer. Steeds meer steden…
Lees verderDe toenemende verstedelijking en de *klimaatverandering* dwingen ons tot innovatieve oplossingen voor *duurzame mobiliteit*. *Participatieve mobiliteitsprojecten*, waarbij de gemeenschap centraal staat, zijn hierin cruciaal. Dit artikel biedt een praktische gids voor het succesvol betrekken van de gemeenschap, het creëren van…
Lees verderLuchtvervuiling in steden is een ernstig probleem. De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) schat dat jaarlijks 7 miljoen mensen voortijdig sterven door luchtvervuiling. In Nederland [invoegen Nederlandse statistiek over luchtvervuiling en sterfte] . Emissievrije zones (LEZ) bieden een veelbelovende oplossing om deze cijfers…
Lees verder